22 Haziran 2017 Perşembe

Çevre ve Şehircilik Bakanı Fatma Güldemet Sarı 'Bakan' olacağını biliyor muydu?

Türkiye’nin en muhafazakar ilçesi kuşkusuz Darende’dir. Malatya’ya bağlıdır, bu kentin öbür ilçelerine de benzemez. Gidenler var mı aranızda bilmiyorum, ben gittim. Sanırım 4 veya 5 defa ziyaret ettim Darende’yi.
Eski adı otuz yapraklı gül anlamına gelen Tiryandafil olan Darende’de asayiş olayları yok, sessiz sakin, herkes birbirini tanır. Fakir fukaraya iyi de yardım edilir Darende’de, sahip çıkarlar yoksula. İlçede dolaşırken anlarsınız ne kadar dini bütün olduklarını, insanların tavırları da öyle yapmacık filan da değil.
Büyük kentlerde yitirilen eski mahalle yaşantıları ve gelenekler halen burada devam eder. Pek siyasette konuşmazlar, bu işi sessiz yaparlar. İlçenin doğası da güzel, her tarafı en önemli gelir kaynağı da olan kaysı ağaçları ile dolu. Tohma Kanyonu’nu da belirtmeliyim.
Başka güzel yemişleri de var. Cevizleri de harikadır. Darende de meşhur birde türbe vardır. Somuncu Baba’dır adı, Türkiye genelinde çok iyi bilinir. İlçede önemli bir yere sahip olan; Zengibar kalesini, Hasan Gazi Türbesi’ni, Şehitlik Anıtı’nı da unutmayalım.
Anadolu’nun bir çok ilçesinde olduğu gibi, Darende de dışarıya oldukça önemli ölçüde göç vermiştir. En çok göç verilen iller arasında Adana başı çeker. Darendelilerin yoğun olarak Çukurova’ya göç etmelerinin nedeni; Ceyhan, Kadirli ve Osmaniye’de çok eskiye dayalı akrabalarının bulunması da olabilir.
Darendeli çoktur Adana’da, ticaretle, sanayicilikle uğraşırlar çoğunlukla. Kozmopolit bir kent olan Adana’nın yerlileri dışarıdan gelen insanları hiçbir zaman dışlamamıştır, halen de öyledir. Darendeliler, Adana’da “Adanalılar” gibidir.
Adana için çırpınıp duran çoktur içlerinde. Her meslek gruplarında bu insanları görmek mümkün. Adana’da o kadar çok Darendeli vardır ki; belirtecek olsak bu yazıya kesinlikle sığmaz. Kimisi Adana’da doğup büyümüş, kimileri ise Darende’de doğup Adana’da yaşamına devam etmiştir.
Bunlardan birisi de; Çevre ve Şehircilik Bakanı Fatma Güldemet Sarı’dır.
Bakan Sarı 1970 yılında Darende’de doğdu, ilkokuldan itibaren öğrenimini Adana’da tamamladı. 1993 yılında Mimar Sinan Üniversitesi Mimarlık Fakültesi’nden mezun oldu, bu yetmez dedi; 1996 yılında da Yıldız Teknik Üniversitesi’nde yüksek lisansını tamamladı. Çeşitli illerde mimar olarak çalıştı, iki tane şirkette ortaklığı bulunuyor.
AK Partili olarak siyaset yaşamına Adana’nın merkez ilçelerinden Çukurova’da başladı. 2008 yılında, partisinin Çukurova İlçe Kurucu Başkanı olarak siyasete adım atan Fatma Güldemet Sarı 2011 yılında gerçekleşen 12 Haziran genel seçimlerinde 7.sıradan Adana milletvekili adayı oldu, Meclis’e giremedi.
Pes etmedi, siyasete devam dedi. 7 Haziran 2015 tarihinde gerçekleşen genel seçimlerde aday olduğunu açıklayana kadar, AK Parti Adana İl Yönetim Kurulu Üyeliği ile Siyasi ve Hukuki İşler Başkanlığı görevini yürüttü.
1 Kasım 2015 günü Türkiye yeniden sandık başına gitti. Fatma Güldemet Sarı, 7 Haziran’da olduğu gibi 1 Kasım erken genel seçimlerinde de AK Parti’nin milletvekili aday listesinde ikinci sırada yerini aldı.
24 Kasım 2015’te Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun açıkladığı 64. Hükümet’te, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı görevine getirildi. Bu hükümette 2 kadın Bakan yer aldı, bunlardan biri de kendisidir.
Fatma Güldemet Sarı’nın Bakan olacağını kimse tahmin etmiyordu, beklemiyordu, sözü bile edilmemişti. Adana, Bakanlık haberini şaşkınla karşıladı, hemen ardından kent sevinçle coştu.
Aynı sevinç, doğduğu yer Malatya’da da vardı; onlarda haklıydı orada doğmuştu.
Fatma Güldemet Sarı Çevre ve Şehircilik Bakanı olduğu gün, kendisinin tanıtım filmi geldi aklıma.
Bugünlere hazırlanır gibiydi…
O’nun reklam filmini izlemiştim, 7 Haziran seçimleri öncesi yayınlanan, kendisine ve partisine ait tanıtımdı. Milletvekili adayı çoğu kişi gibi Fatma Güldemet Sarı’da siyasi reklam filmi hazırlatmıştı. AK Parti’yi, kendisini ve Adana’yı anlatıyordu.
O reklam filminde, Adana görüntüleri öyle bir yer alıyor ki; sanki mini bir belgesel gibi. Bayağı hoşuma da gitmişti, siyasi tanıtım değil de Adana’nın tanıtım filmi gibiydi.
Tanıtım filminde, Adanalı ünlü isimlerin fotoğraflarının yanı sıra, kente ait bazı önemli mekanların görüntüleri de var; Eski Baraj, Küçüksaat, Merkez Cami, Seyhan Irmağı, Asmalı Köprü…
Tanıtım filminin en önemli detayı ise; Bakan Sarı’nın ofiste önünde projelerle çalışıyor görünmesi ve başında baretiyle inşaat kontrolü veya denetimi yapıyor olması.
Fon müziğine gelince, öyle gümbür gümbür rahatsız edici değildi, sadeydi. Bu müzik eşliğinde Fatma Güldemet Sarı şunları söylüyordu;
“Bu şehir bir başkadır, bakmasını bilene her zaman ilham verir. Bu bereketli topraklarda sadece pamuk ve buğday yetişmez. Bu topraklar güzel insanlarda yetiştirir. İnsanı dürüst, başı dik ve samimidir.
Şimdi, dün olduğundan daha çok çalışmamız lazım. Adana’yı yükselen Türkiye’nin öncü şehri yapmak, bugünü sırtlamak, yarını planlamak için hep birlikte çalışacağız.
7 Haziran’a az kaldı, yakında yola çıkıyorum. Ama biliyorum ki; yalnız değilim. Yeni Türkiye’nin inşasına devam etmek için tüm Adana’nın desteğini ve gücünü yanıma alarak gidiyorum.”
Kendisinin tanıtım filmi bayağı bir dikkatimi çekmiş, hafızamda yer edinmişti. O tanıtım filminde bilmeden hazırlamıştı kendini Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na.
Yatırımcı Bakanlık’ta sayılan; Çevre ve Şehircilik Bakanlığı kendisine de yakıştı, Adana’ya da… Adana’nın ihtiyacı vardı bu Bakanlığa.
Bakan Sarı, görevini devraldığı gün kentsel dönüşümünün gündeminde olduğunu belirtiyor, şu sözlerle de kadınların önemine dikkat çekiyordu;
“Bütün milletvekillerimizi ve kadınlarımızı temsilen bu görevde elimden geleni yapacağım. Zaten biz ilk günden beri, 7 Haziran’dan beri kadınlar olarak, Meclis’teki AK Partili kadınlar olarak beraber hareket etme noktasında bir karar almıştık. Bundan sonra da bu Bakanlık hepimizin Bakanlığı.”
Adana’ya siyasi anlamda da önemli katkısı olacaktır kendisinin, önümüzdeki seçimler yerel seçimler, tahminen 3.5 yıl var. Bu kentte çekişmeli geçen seçimler son bulabilir. Bu sözlerim peşin ve çok iddialı olabilir, belki önümüzdeki yerel seçimlerde AK Parti önemli ölçüde fark atabilir.
AK Parti’nin Adana’daki yerel seçimlerde kazanma ihtimalini, Fatma Güldemet Sarı’nın Bakan olmasının hemen ardından, başka bir siyasetçi hakkında yazdığım yazıda sıcağı sıcağına kısa bir bölüm halinde belirtmiştim, bu yazıda da yinelemiş oldum. Neyse, önümüzde uzun bir süre var.
Siyasi tanıtım filmini tekrar düşününce; acaba diyorum Bakan olacağını önceden biliyor muydu?
Bilsin veya bilmesin önemli değil aslında, Türkiye değerli bir isim kazandı o yeter;
Çevre ve Şehircilik Bakanı Fatma Güldemet Sarı
Hayırlı olsun…
MEHMET POYRAZ
mehmetpoyraz01@gmail.com
@mehmetppoyraz
27.11.2015 

Hiç yorum yok: