22 Haziran 2017 Perşembe

CHP Adana ve Uşak'ta ne yapacak?

CHP'de haftalardır beklenen MYK ile PM toplantısı yine aksilikle ve rötarla Pazar günü gerçekleşti. Aksilik ve rötarda demek istediğim şu; MYK toplantısı Cumartesi günü yapılacaktı olmadı, Pazar'a bırakıldı. 

***

Hızlı şekilde aday belirlemeye ve oylamaya geçildi, akşama doğru ise isimler netleşti derken bu seferde itirazlar geldi. İtirazlar İstanbul'dan Sarıgül'e, Hatay'dan ise Savaş'a oldu. Olmadı, tekrar oylamaya gidildi. En sonunda ise; bu sıkıntılı iki isim resmiyet kazanmış oldu.

***

Cemaatin oylarına talip olduğu ileri sürülen Mustafa Sarıgül İstanbul'dan CHP'nin adayı artık. Özellikle altını çiziyorum; Sarıgül'ün seçim kampanyası hiçte öyle kolay geçmeyecek. Sarıgül için neden bu kadar net konuştum onada açıklık getireyim, CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu'nun ABD gezisini, ardından kamuoyunda çıkan çıkan iddiaları aklınıza getirin ve iyi düşünün.

***

Haa, konu açılmışken belirteyim; cemaat iktidardan sonra CHP'yi de sıkıntıya sokacaktır, bunu yazın bi tarafa.

***

CHP'nin Adana ile Uşak adaylarının açıklanması haftaya bırakıldı. Partide en belirgin sıkıntı Adana ve Uşak'ta yaşanıyor. Adana'yı zaten biliyorsunuz, tekrardan anlatmama gerek yok sanırım. 

***

Size Uşak'tan bahsedeyim biraz;Tahmini 200 bin nüfuslu şehrin şu anki belediye başkanı Ali Erdoğan, partisi yok bağımsız anlayacağınız.

Bağımsız başkan Erdoğan için Uşak'ta kendisinin CHP'den aday olacağı dedikoduları yayılıyor. Halince kentin CHP tabanı tepki gösteriyor, partinin Uşak milletvekili Dilek Akagün önderliğinde ve 9 aday adayı ile birlikte yaklaşık 100 kişi taa Ankara'ya kadar geliyor.

CHP genel merkezine gelen Uşaklıları tesadüfen gördüm, bizzat gözlemlediğim için söylüyorum, çok öfkeliydiler. Bağımsız Uşak belediye başkanı Ali Erdoğan aleyhine yazılı pankartlarıda açarak aynen şöyle seslendiler; "cemaatçileri istemiyoruz, Fetullan Gülen'cileri istemiyoruz..."

***

Uşak, kent olarak küçük olabilir ama öfkesi büyüktü. Adana'nın ise şu an CHP'de yayılan dedikodulara tepkisi, Uşak'ın yanında nokta kalır. Belirsizliği ile aday açıklamasını geciktirmesi nedeniyle CHP kaybeden tarafta. Size soruyorum şimdi; bu iki kentte özellikle Adana'da CHP'nin şansı ne kadar? CHP yeni yılın ilk haftasında açıklayacakmış Adana ve Uşak adaylarını.

***

Tamam hadi, CHP Adana adayını açıkladın diyelim; kışın ortasındayız ve dağlık yerlere oy istemeye nasıl gideceksin. Onuda geçtik, CHP'nin adayı kendi reklamlarını asmak için bilboardları kiralayabilecek mi?

***

Aslında bana ne yahu! Ben sadece gözlemlerimi ve düşüncelerimi yansıttım o kadar. (23 Aralık 2013)

Hiç yorum yok: